Bericht over de lange arm van de gemeente Zevenaar bij de rechtbankzitting van 8 november 2022.

En bezoeker van de rechtbankzitting van 8 november 2022 is zonder enige aanleiding op de zwarte lijst van de gemeente Zevenaar geplaatst. Zijn personalia zijn zelfs doorgegeven aan de politie. Dit is zijn verhaal op Linkedin.

Recentelijk ben ik onterecht beschuldigd en geregistreerd in het gemeentelijk incidenten register (GIR). Daarnaast heeft de gemeente een melding gemaakt bij de politie. Wat ik zou hebben gedaan is mij volstrekt onduidelijk.

Als rechtenstudent ga ik vaak uit interesse naar de rechtbank om op de publieke tribune plaats te nemen. Het ‘aanschouwen van rechtszittingen’ doe ik al van jongs af aan, zo doe ik dit ook liever dan naar bijv. de bioscoop gaan. De betreffende zaak was erg interessant. Het ging over de Archiefwet, een wet waar in het algemeen weinig rechtzaken over worden gevoerd. Als rechtenstudenten met ook nog eens een passie voor het bestuursrecht leek mij dit de uitgelezen kans om een rechtszaak over deze wet mee te maken.

De gemeente stelt dat ik een gemeentelijk ambtenaar in de rechtbank Arnhem zou hebben geïntimideerd, maar zij kunnen niet precies aangeven uit welk(e) handelen/acties/daden dit bestond. Ik wil benadrukken dat ik op de betreffende dag na de zitting vrijwel meteen op weg naar huis ben gegaan. Tijdens de korte tussenstop bij de koffieautomaat heeft de betreffende ambtenaar die langsliep mij nog een fijne dag gewenst; ik ben richting de uitgang gelopen en heb mijn dag verder voortgezet. 

Zes weken later viel de brief dan opeens op de deurmat. De brief gelezen hebbende was mijn eerst reactie: 1 april is wel erg vroeg deze keer.

De gemeente beroept zich in haar brief op het feit dat ik de huisregels van het gemeentehuis van Zevenaar heb geschonden terwijl ik in de rechtbank Arnhem was. Eveneens frappant is het feit dat de gemeente zich beroept op een handboek “Wederzijds respect” dat nergens gepubliceerd staat. Het handboek opgevraagd hebbende blijkt dat de gemeente niet eens haar eigen stappenplan heeft gevolgd. Wat ik uitermate vreemd vind is hoe de gemeente überhaupt wist dat ik in de rechtbank Arnhem aanwezig was, ik heb mij niet gelegitimeerd noch ken ik de ambtenaar (vice versa) die ik volgens de gemeente zou hebben geïntimideerd.

De meermaalse verzoeken voor hoor- en wederhoor omdat ik meerdere getuigen heb die mijn verhaal kunnen bevestigen dat er niets is gebeurd, vielen op dovemansoren. 
Bezwaar kan niet worden gemaakt omdat het geen besluit is in de zin van de Awb. Het enige waar ik nog op kon komen was het indienen van een klacht. In deze klacht had ik wederom aangegeven gehoord te willen worden. Ruim een maand later kwam dan opeens een uitnodiging voor een gesprek met de burgemeester (klachtbehandelaar). 

Ondertussen sta ik nog steeds geregistreerd in het GIR en wordt mijn naam en imago elke dag opnieuw schade aangedaan door deze onterechte registratie.

Ik begrijp dat mijn verhaal in vergelijking tot onderstaande post helemaal niets voorstelt, maar zulke situaties beginnen ook altijd met iets kleins en lopen uit tot tragedies waar alleen maar verliezers uitkomen.

Als de gemeente Zevenaar iemand op de zwarte lijst plaatst dan moeten de feiten wel kloppen.

Over Paul Kemperman

Ex-ambtenaar die als ervaringsdeskundige heeft geleerd om te gaan met intimidatie, psychische terreur en de wegpestpraktijken van de gemeente Zevenaar.
Dit bericht werd geplaatst in De Gazet van Zevenaar. Bookmark de permalink .

2 reacties op Bericht over de lange arm van de gemeente Zevenaar bij de rechtbankzitting van 8 november 2022.

  1. Aldert Wolthuis zegt:

    Je gelooft dit toch niet!! Wie verzint zo iets anno 2023?? Hoe verziekt is Zevenaar? Echt niet te geloven!!

    Op ma 6 feb. 2023 21:20 schreef Intimidatie, psychische terreur en andere

    Like

  2. Beste Paul,
    Ik ben er een tijd uit geweest door ziekte complicaties. In en in triest te zien dat dat dat je nog steeds geterroriseerd wordt door je gemeente. (Net als ik hier)

    Maar we vechten door tot de laatste kik !
    Strijdbare groet,

    Doofpot WMO Leudal

    Like

Plaats een reactie