Schadeplichtige onrechtmatige daad.

Op de website van de gemeente Zevenaar is sinds 12 juli jl. in antwoord op een raadsvraag (nummer 691) te lezen dat de leden van de gemeenteraad in de gelegenheid zijn gesteld om kennis te nemen van de stukken die de enquêtecommissie P&O in 2017 heeft overgedragen aan het SALD, de gemeentelijke archiefbewaarplaats als bedoeld in artikel 1 van de Archiefwet. Inmiddels is duidelijk dat bij deze overdracht tal van wettelijke bepalingen zijn geschonden, dat van een behoorlijke archivering geen sprake is geweest en dat de stukken vervroegd zijn overgedragen (“ongeordend over de schutting van het Streekarchief gegooid”) om de Wet openbaarheid van bestuur te omzeilen. Dat laatste hebben B&W al in 2018 toegegeven op vragen van de fractie van D66. Dus ook de gemeenteraad weet hiervan.

De enquêtecommissie heeft alle door haar geproduceerde en ontvangen digitale en analoge bescheiden in 2017 overgedragen aan het Streekarchivariaat (het SALD). Daaronder bevinden zich ook alle papieren èn digitale stukken uit mijn personeelsdossier. Aanvankelijk ontkenden B&W dat zij stukken uit een personeelsdossier aan de enquêtecommissie hadden verstrekt, maar maanden later konden zij dat niet meer volhouden en moesten zij toegeven dat zij dit wel hadden gedaan. Op mijn verschillende keren herhaald verzoek ontving ik toen bij brief van 25 november 2016 zes dozen vol met papieren afschriften van stukken die met mijn persoon te maken hadden en door B&W acht maanden daarvoor al aan de enquêtecommissie waren verstrekt. Daarbij trof ik onder andere aan verschillende afschriften en versies van het smerige Bunt-rapport, vervalste functioneringsverslagen en pensioen- en medische gegevens over mij, enzovoort, enzovoort. Daarnaast zijn ook nog tal van andere digitale en papieren stukken met mijn gegevens over mij overgedragen aan het SALD (uitnodigingen voor een openbaar verhoor dat rechtsteeks zou worden uitgezonden enz.). 

Het recht op een goede reputatie is een mensenrecht (art. 17 IVBPR, 8 EVRM).

Door de leden van de gemeenteraad in de gelegenheid te stellen deze stukken in te zien, handelen B&W onrechtmatig jegens mij, schenden zij opnieuw mijn privacy, reputatie en persoonlijke levenssfeer en word ik wederom beschadigd en in een kwaad daglicht geplaatst. Ik heb B&W hiervan op de hoogte gesteld en aangegeven dat zij met dit soort onrechtmatige praktijken moeten stoppen, dat zijn zich aan de wettelijke bepalingen van de Archiefwet, de privacywetgeving en de Algemene wet bestuursrecht moeten houden en dat zij mij schadeloos moeten stellen.

Over Paul Kemperman

Ex-ambtenaar die als ervaringsdeskundige heeft geleerd om te gaan met intimidatie, psychische terreur en de wegpestpraktijken van de gemeente Zevenaar.
Dit bericht werd geplaatst in De Gazet van Zevenaar. Bookmark de permalink .

Een reactie op Schadeplichtige onrechtmatige daad.

  1. Ben Wolthuis zegt:

    Ik vraag me al tijden af waar Trump in de leer is geweest, antwoord: Zevenaar!!!?!?!
    Ik begrijp werkelijk niet waarom een hogere overheid hier niet ingrijpt.

    Like

Plaats een reactie